confessions

avcarlıçürük

2. nesil Yazar - - Yazar -

  1. toplam entry 13432
  2. takipçi 0
  3. puan 246903

sevişerek tanışmak

avcarlıçürük
tanışmanın değil de, bir insanı tanımanın en kısa yollarından biridir aslında. kişi hakkında pek çok ipucu verme olasılığı yüksektir. zaten bu sebeple, bilhassa genç kızlarımız, genç yaşta, henüz "gözü açılmadan" evlendirilir ki, bu konuda kıyaslama yapıp, sonra "armudun sapı, üzümün çöpü" falan demesinler. aylarca, belki yıllarca sözlü/nişanlı kaldığı adamı tanıdığını sanır. ta ki o mesut [ybkz]swh[/ybkz] geceye kadar. [ybkz]swh[/ybkz]

hoca bana taktı

avcarlıçürük
klasikleşmiş bir öğrenci bahanesi türü. bir dersten istikrarlı bir şekilde zayıf not alan öğrenci, ailesine durumu bu şekilde açıklar genelde; yıllardır süregelen bir gelenektir bu. kimi zaman da gerçekten hoca takmıştır ve işte o durumda, elden bir şey gelmez. serbest çağrışımlı örnek: (bkz: oğuzhan özyakup)

juan gomez gonzalez

avcarlıçürük
1977-1987 yılları arasında real madrid'de forma giyen ve bu süreçte 2 uefa kupası, 5 lig şampiyonluğu, 2 kral kupası ve 1 lig kupası finali gören, juanito adıyla anılan real madrid efsanesi. oynadığı 401 maçta, 153 gole imza atmış. 21 yıl önce bugün, [ybkz]swh[/ybkz] henüz 37 yaşındayken, bir trafik kazasında hayatını kaybetmiş. real madrid taraftarlarının da, kendisini anmak için şöyle bir ritüeli varmış: her maçın 7. dakikasında "illa, illa, illa, juanito maravilla" (muhteşem juanito) diye bağırırlarmış.

http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/en/Actualidad/1330141881681/noticia/Noticia/It_has_been_21_years_since_Juanito_passed_away.htm

basketball capitals

avcarlıçürük
türk hava yolları desteğiyle çekilen ve; thy euroleague takımlarının bir kısmına ev sahipliği yapan şehirlerin kültürünün ve basketbol tutkusunun tanıtıldığı espn belgeseli. belgesel'de yer alan takımlar: real madrid baloncesto, alba berlin, anadolu efes spor kulübü, beşiktaş erkek basketbol takımı, fenerbahçe ülker, galatasaray medical park, olympiacos bc, panathinaikos bc. mayıs ayında yayınlanacak.

http://www.youtube.com/watch?v=fR_dj1yFHPE&feature=youtu.be

edit: başkent lafın gelişiymiş ve ben bun fark etmeyecek kadar coğrafya terkmişsem demek. [ybkz]swh[/ybkz]

annesine düşkün erkek

avcarlıçürük
burada "aşırı" vurgusuna dikkat edilmesi gerekir. bunu göz önünde bulundurarak; koşarak uzaklaşılması gereken erkektir bana göre. ( burada da "bana göre" vurgusuna dikkat edelim de, şey olmasın sonra. [ybkz]swh[/ybkz] ) bu kategorideki kişilerin çocukluğuna indiğinizde, annenin aşırı düşkünlüğüyle karşılaşırsınız. aşırı korumacılık ve kaç yaşına gelirse gelsin, bazı şeyleri oğlunun yerine yapmak zorunda hissetmek gibi özelliklere sahiptir bu anneler ve türk toplumunun büyük bir çoğunluğunu oluştururlar. sevgi ile bağımlılık arasında ince bir çizgi vardır oysa ve o çizgiyi aşmadan da evladınızı sevebilirsiniz. bu konunun bir sorun olarak algılanmasının sebebi ise, annenin, erkeğin yetişkin yaşamına da doğrudan müdahale etmesidir. özellikle evlilik hayatını kâbusa çeviren en önemli sebeplerden biridir bu. yani kimsenin, anneyi çok sevmeye bir itirazı yok. ama, henüz erken çocukluk çağlarında gerçekleşmesi gereken, bir bağımsızlaşma ve bireyselleşme aşaması vardır insan gelişiminde. işte o aşama sağlıklı bir şekilde gerçekleşmemişse, aradaki bağ hastalıklı bir nitelik kazanıyor. sonrası, erkek için de, çevresi için de, bol sancılı bir süreç. bizdeki bu "gelenek-görenek" manyaklığı devam ettiği sürece, bu devran da böyle devam edecek. şimdi devir değişti gibi gözüküyor ama, okul öncesi eğitim alanında 6 yılını tamamlamış biri olarak şunu söyleyebilirim; çok daha beter bir nesil yetişiyor. çünkü, zamanında despot aileler tarafından yetiştirilen, özgürlüğü kısıtlanan, bugünün ebeveynleri, kendi çocuklarını da bu şekilde yetiştirmemek için, onlara aşırı bir düşkünlük ve sınırsız hoşgörü gösteriyorlar. ses yükseltmeye bile kıyamıyorlar. çocuk ağlamasın diye, bir amuda kalkmadıkları kalıyor. aşırı kırılgan ve kendi ayakları üzerinde duramayan insanlar yetişiyor böyle böyle. geniş zamanda baktığımızda da, maalesef yine aynı kapıya çıkıyoruz.

neyse, fazla uzattım. ilgi alanıma giren konu olunca herhalde... ben bunları toparlayıp bir makale falan yazayım bari, hazır gaza gelmişken. [ybkz]swh[/ybkz]

edit: başlıkta "aşırı" vurgusu yokmuş meğer. olsun, ben aşırısı için konuşuyorum sonuçta. [ybkz]swh[/ybkz]

d smart

avcarlıçürük
türkiye'de yaşayan futbolseverleri, ülker link arama, bulma ve yaygınlaştırma konusunda uzman olmaya zorlayan kuruluş. bir türk takımı [ybkz]swh[/ybkz] real madrid ile şampiyonlar ligi'nde çeyrek final maçı yapacak, hâlâ dsmart. lanet olsun böyle para hırsına. maça gitmek isteyen taraftarı ayrı, evinde izlemek isteyen taraftarı ayrı söğüşle, üstüne bir de, yasal olmayan yollardan izleyenleri suçla. keriz çok nasıl olsa. neyse, sakinim. sonuç olarak, hiçbir zaman para kazandırmamaya kararlı olduğum bir kuruluştur.

5 nisan 2013 beşiktaş fenerbahçe ülker maçı

avcarlıçürük
tutku açık, daniel ewing ve ricky minard'ın son birkaç maçtır sürekli yükselen performanslarını düşünerek, azıcık umutlandığım maç. ki zaten, hafızam beni yanıltmıyorsa, bu sezon beko basketbol ligi'nde fb ülker ile oynadığımız 2; türkiye kupası'nda oynadığımız 1 ve euroleague'de oynadığımız 1 maçın hiçbirinde maçtan kopmadık. hepsi başa baş giden maçlardı ve hep son çeyreği kötü oynamamız yüzünden kaybettik. son haftalarda [ybkz]swh[/ybkz] bu hastalıktan da kurtulmaya başladığımızı düşünürsek... öyle işte. hayırlısı tabi.
280 /

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol