confessions

blackeagle1903

4. nesil Yazar - - Yazar -

  1. toplam entry 14964
  2. takipçi 0
  3. puan 235223

manuel lanzini

blackeagle1903
gelmesini istemediğim topçu. güçsüz ve zayıf bir fiziği var, anadolu kulübü defanslarıyla olan münasebetlerinde başarılı olamaz gibi duruyor. elbetteki kıvrak bir oyuncu, elbette çalımlayıp geçer ama illaki fiziki mücadele de olacak ve kendisi fiziki mücadele için hazır değil, öyle görünüyor. kasap bir stoper bacağını eline verebilir. oğuzhan'ın adeta kopyası. sadece ozi'nin yabancı olanının 1 tık üstü. lanzini de ozi de golleriyle öne çıkmıyor, ikisi de asistleriyle biliniyor. ikisi de çıtkırıldım, ikisi de güçsüz. ikisi de genç, ikisi de yıldız adayı. vesselam bence forvet arkasına ''olmuş'' bir oyuncu almalıyız, zaten genç yıldız adayı var orası için, hem de kendi öz evladımız.

not: lanzini'nin birkaç videosu üzerine yaptığım yorumlar bunlar. o yüzden yanılma payım yüksek. adamı 45 dakika izlemişliğimiz yok sonuçta. gelirse, ki geldi diyorlar, umarım yanılırım.

ümraniye nevzat demir tesisleri'nin zemini

blackeagle1903
--7 haziran 2014 haberi--

Ayrıca Nevzat Demir Tesisleri’ndeki sahalar yeni sezon öncesi bakıma alındı. Siyah beyazlı futbolcuların özellikle geçen sezon yaşadığı sakatlıklarda gündeme gelen antrenman sahaları bölgesel olarak değiştirilip, problemli olan zemine yeni çim döşeniyor. Bu çalışma haziran ayının sonuna kadar tamamlanacak ve sezon hazırlıkları başlamadan sahalar hazır hale getirilecek.

--7 haziran 2014 haberi--

demba ba

blackeagle1903
--alıntı-- [ybkz]swh[/ybkz]

Slaven Bilic’le Türkiye’ye geldikten sonra ilk sohbetimizde önce hal hatır sormuş sonra da Beşiktaş’ın (biraz Bobo hariç) İlhan Mansız sonrası müzmin santrfor problemi üzerine konuşmuştuk. Tabii ki Önder Özen hoca da oradaydı. Almeida hariç bir sürü santrfor ismi zikrettikten sonra herkesin üzerinde uzlaştığı tek isim ortaya çıktı: Demba Ba…

Önder Özen maalesef görevinden ayrılmış olabilir ancak giderayak Beşiktaş’a çok büyük bir iyilik daha yaptı: Dünya Kupası finali oynanırken Demba Ba, çoktan Beşiktaş adına Önder Özen ve Semih Usta ile anlaşmıştı.

İlk temas yaklaşık 6 ay önce kuruldu. Ba kalibresinde özel bir oyuncunun Beşiktaş’a 6 aydan beri sıcak bakmasının tek sebebi tabii ki sadece hayat görüşü ve inançlarından ibaret değil. Senegal Milli Takımı’ndan yakın arkadaşı Sow’un Türkiye’deki başarısı ve mutluluğu da Ba’yı para ve hayat görüşü kadar cezbediyor.

Hepsinden önemlisi Ba, geçen sezon Chelsea formasıyla Şampiyonlar Ligi ve Premier Lig’de topu topu 6 maçta ilk 11’de başladı. Toplamda 1’i takımının PSG’i elemesini sağlayan, diğeri ise Premier Lig’deki şampiyonluk yarışının kaderini Liverpool aleyhine belirleyen sekiz gole imza atmasına rağmen Mourinho’ya kendisini bir türlü tam olarak beğendiremedi. 19 Premier Lig ve Devler Ligi maçında sonradan oyuna girdi.

Tıpkı Pascal Nouma gibi Afrika göçmeni bir ailenin çocuğu olarak Paris banliyölerinde büyüyen ve maalesef sık sık ırkçılık pisliğine maruz kalan Demba Ba, hem mutlu olabileceği hem de para kazanırken karşılığını vermekle kalmayıp kendisi gibi oynadıkça Ferdinand’dan beri siyahi forvetlere bir başka güzel gözle bakan tribünler tarafından kayıtsız şartsız "Kral mertebesi"nde görüleceği bir takıma, Beşiktaş’a geliyor.

Fransa’da hiçbir zaman yetenekleri ölçüsünde başarılı sayılmayan, hakkı yeterince teslim edilmeyen Ba, 20 yaşında bile halen tam olarak profesyonel futbolcu olamamış, kariyerinde uzun süre büyük sıkıntılar çekmişti. Lyon ve Auxerre’in altyapılarında denenip beğenilmeyen oyuncu, İngiltere’de Watford’la anlaşmış ama yeni göreve gelen hoca tarafından istenmemişti.

Belçika’da Mouscron formasıyla ilk kez gerçek anlamda profesyonel olan ve ilk sezonunda çok iyi bir gol ortalamasına ulaşıp ilk kez Senegal Milli Takımı’na çağrılan Ba’nın kariyeri bu kez de sakatlık yüzünden sekteye uğramıştı.

Ba, kariyeri boyunca sakatlıklardan acı çekmeye devam etti. Ancak özel yetenekleri, önce 2. ligdeki Hoffenheim’ı Bundesliga’ya çıkarmasını sağladı sonrasında da kendisine parlak bir İngiltere Premier Lig kariyerinin kapılarını açtı. Ba’ya rağmen West Ham düştü ama Ba düşmedi ve Newcastle United’da İngiltere’nin önemli yıldızlarından birisine dönüştü.

Ceza alanı içinde her iki ayağıyla (gelişine veya kontrol edip) sert vuruşlar ya da plaseyle artı kafa vuruşlarıyla gol atabilen usta bir fırsatçı olmasının yanı sıra uzaktan şutlarıyla da mesafe tanımaksızın kalecileri avlayabilen bir forvet Ba. Fransa altyapısı ve Alman üstyapısı sayesinde kısa pas set oyununda da büyük katkı sağlayabilen Ba, West Ham ve Newcastle’da uzun diyagonal paslarıyla da sivrilen bir yetenek.

Ba’nın "Mükemmel oyuncular"dan tek eksiği ise şüphesiz savunmaya katkısının yok denecek kadar az olması ve maç esnasında sık sık topu bekleyip topa hiç gitmediği periyotlar yaşaması. Ba’nın hiçbir zaman Mourinho’nun 1. tercihi olmamasının ve yerine Diego Costa’yı transfer etmesinin ana sebebi de bu.

Ancak bizim ligin standartlarıyla karşılaştırınca Almeida’dan sonra Demba Ba, Ohen’den sonra Pascal Nouma (hatta işler iyi giderse daha da fazlası), cuma akşamı İstanbul trafiğinden sonra pazar sabahı Karşıyaka sahili, Milli Vanilli’den sonra Michael Jackson etkisi yaratabilecek bir santrfor…

"Peki, sakatlıklar?" diye sorarsanız ne cevap verebilirim? Nevzat Demir Tesisleri’nin zemini düzelmedikten sonra Usain Bolt, Beşiktaş atletizm şubesine transfer edilse ve orada çalışmak zorunda kalsa onun bile bir süre sakatlıktan dolayı koşamama hatta yürüyememe riski büyük olur! Ba’nın diz sakatlığı Newcastle, Hoffenheim, Chelsea ve West Ham’da da vardı ama oynadı hem de kralını oynadı… Almeida kâbusundan sonra şimdilik ilk hissim Cesuryürek’in efsane sahnesinin futbol versiyonu: "Özgürlük (en azından gol yollarında!)"

--alıntı--

demba ba

blackeagle1903
bonservis bedeli ile ilgili kesin bir bilgi olmasa da 6 milyon euro olduğu söyleniyor. horoz meireles ve alper potuk'un 10, burak yılmaz'ın 12-13, emenike'nin 12 milyon euro ettiği transfer piyasasında gayet ucuzdur. kendisinin maaşı da 2.5 milyon euro deniyor. gayet normal, bir boka yaramayan hugo ile aynı.

demba ba

blackeagle1903
allah korusun bir sakatlık, bela, musibet falan olmazsa en az 15 gol atacak olan forvet. 25 bile olur bu. yeni transferlere, yeni oyun kurgusuna, demba ba'nın kanatlardan ve forvet arkasından nasıl beslendiğine bağlı.

zeki önder özen

blackeagle1903
--alıntı--[ybkz]swh[/ybkz]

*Önder Özen, ilk basın toplantısında karşılaştığı “Siz Tanrı parçacığı mısınız?” sorusuyla neye uğradığını şaşırdı; basına mesafeli yaklaşma kararı aldı.
*Kulüp içinde ‘pis Fenerbahçeli’ söylemleriyle karşılaştı. Yöneticilere selam vermediği için tepki topladı, sorun çıktı.
*İlk sezon kampında Bilic’in transfer isteklerine menajerlik ücretleri nedeniyle karşı çıkan Özen, menajerlerin kampa giremeyeceğini söyledi. Fakat Fikret Orman, kampta Bilic’in menajeri Ertan Göksu ile görüştü. Buna bozulan Özen sezon başlamadan istifasını Orman’a sundu. Beşiktaş Başkanı, bu olayın tekrarlanmayacağını söyleyip Özen’i ikna etti. Ancak o sezon boyunca menajer Göksu 5 kez takım uçağına bindi.

*Önder Özen’e bir BJK TV çalışanı üzerinden resmen oyun oynandı. Özen’e mesaj atarak göreve gelmesi nedeniyle kutlayan bu bayan, daha sonra birkaç defa çiçek yolladı, birlikte yemek yeme davetinde bulundu. Özen’in konuyu başkana iletmesiyle sorun aşıldı.
*Ronaldinho transferine karşı çıkan Önder Özen, bu konuyu ikinci başkan Ahmet Nur Çebi’ye kabul ettiremedi. Ancak transfer olmayınca Özen rahatladı.
*Dany’yi isteyen asıl isim Bilic olmasına rağmen, Önder Özen hocayı korumak adına eleştirileri sürekli kendi üzerine çekti. Kendisine ‘çapsız’ denmesini hiç sindiremedi. Özellikle çocuklarının kendisine sorduğu “Baba çapsız ne demek?” soruları Özen’i bir kez daha istifa noktasına getirdi. Orman 2. kez istifadan döndürdü.
*Şampiyonlar Ligi yolundaki kritik F.Bahçe maçı öncesi Özen, futbolculara ödeme yapılmasını Çebi’den rica etti. İsteği kabul eden Çebi, Özen’in yolladığı listedekilere değil, kadroya giremeyen Escude gibi oyunculara ödeme yaptı. Jones ve Ersan gibi oyuncuların derbi öncesi morali bozuldu.
*Fikret Orman, yönetim içindeki muhalefete ve bilinen Özen-Çebi gerilimine rağmen Ahmet Nur Çebi’yi Futbol Şubesi’ne getirdi. Bu Önder Özen’i çok rahatsız etti.
*A.Nur Çebi de Özen’i istemiyordu. Çebi, yönetici Metin Albayrak ve başkan danışmanı Tuğrul Yenidoğan’ın da bulunduğu 9 Haziran 2014’deki toplantıda bunu Orman’a iletti ama kabul ettiremedi.


*Önder Özen, Almanya kampında “Arşiv yapılacak bir hayatım yok” demişti. Bunun nedeni Tuğrul Yenidoğan’ın elindeki bir fotoğraftı. Yenidoğan, Özen’in F.Bahçe Futbol Okulu’na giden çocukları ile Fenerium’da alışveriş yaparken birkaç sene önce çekilen bir fotoğrafı eline geçirmişti. Bunu öğrenen Özen, Yenidoğan’ın yardımcısı Ahmet Erzurumlu’nun basın sorumlusu olmasını engelledi.
*Beşiktaş Futbol Direktörü, yeni sezon transferlerinin ağırdan alınmasına kızdı. Özellikle Bilic’in, menajerlik yapan ağabeyi vasıtasıyla Mitroglou’nu istemesine sinirlenen Özen, Hırvat hocayı gönderip Lucescu’yu göreve getirmek istedi, ancak Luce kanadında yaşananlar bunu engelledi.
*Bilic yerli tecrübeli bir bir stoper isteyince Özen, Giray Kaçar’ı önerdi. Hırvat hoca Yalçın Ayhan’ı istedi ve bu isimle anlaşıldı. Ancak Yalçın, İngiltere kampına Özen ve Bilic’ten habersiz götürüldü. Orman ise tecrübeli savunmacıyı veto etti ve kamptan göndertti. Yalçın’ın gönderilmesi kendi üzerine kalınca Özen kesin olarak istifa kararı alıp İstanbul’a döndü.

--alıntı--
468 /

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol