diyanetten "bu gündem değişecek" diye kati bir fetva gelseydi daha samimi olurdu.
uludere,şehitler,thy'ye grev yasağının kanunlaşması,yeni köprünün ihalesinin arada kaynaması falan fıstık derken aklımız fikrimiz kürtaj. hükümet bütün birimleriyle çalışıyor , helal valla.
http://www.ntvmsnbc.com/id/25355080
diyanet işleri başkanlığı'ndan kürtaj fetvası
her şeyi çok yanlış algılayan devletin kollarından birinin fetvasıdır ki biz zaten 6 aylık bebek kürtajla alınabilsin demiyoruz, ah bir de dinlemeyi öğrenseler..
---------------alıntı---------------
Diyanet işleri Başkanı kürtajın ancak (b: bilim adamlarının izin verdiği durumlarda )yapılması gerektiğini belirtti ve uyardı: Aksi halde cinayet olur.
---------------alıntı---------------
---------------alıntı---------------
Diyanet işleri Başkanı kürtajın ancak (b: bilim adamlarının izin verdiği durumlarda )yapılması gerektiğini belirtti ve uyardı: Aksi halde cinayet olur.
---------------alıntı---------------
nereden baksan tutarsızlık, nereden baksan ahmakça bu durum.
öncelikle diyanet'in ülke meseleleri hakkında söz söyleme hakkı yoktur. olursa bunun adı dini yönetim olur. hem biz laik bir ülkeyiz diye zırvalayıp hem de diyanetten fetva alamazsınız. ayrıca aynı diyanet, kadın cinayetlerinde,grev hakkı elinden alınan çalışanlara yapılan zulümlerde, işçi ve memur maaş görüşmelerinde de konuşsaymış o zaman. akp'nin işine geldiğinde konuşup, akp'nin işine gelmediğinde susuyorsan tarafsızlıktan söz edemezsin zaten.
meselenin şekil yönünden sonra bir de içerik yönüne bakalım. ne diyor diyanet? "kürtaj cinayettir, dinen geçerli bir sebep yoksa çocuk aldırılamaz"
"dinen geçerli sebep" kavramı açıklanmamış, ben biraz araştırdım ortaya şöyle bir sonuç çıkıyor. annenin ya da süt emen çocuğun sağlığını tehdit etmesi durumunda kürtaj yapılabilir.
şimdi gelelim işin çelişki kısmına. "kürtaj cinayettir" demek cenini insan olarak kabul etmek demek. ama aynı mantık annenin sağlığı tehlikeye düşerse kürtaj serbest diyor. yani bir insan canından olmasın diye başka bir "insan" canından oluyor.
yaşam hakkı herkes için eşittir. bir kimsenin yaşam hakkı başka bir kimseye üstün tutulamaz. sen eğer kürtajı cinayet olarak görüp cenini insan olarak kabul ediyorsan, annenin sağlığı risk altında bile olsa kürtajı yasaklayacaksın o zaman. annenin yaşam hakkını çocuktan üstün tutma gibi bir hakkın yok çünkü.
ama yok, "e o daha cenin, diğeri insan" diyeceksen, o zaman "kürtaj cinayettir" diye atlamayacaksın olaya.
öncelikle diyanet'in ülke meseleleri hakkında söz söyleme hakkı yoktur. olursa bunun adı dini yönetim olur. hem biz laik bir ülkeyiz diye zırvalayıp hem de diyanetten fetva alamazsınız. ayrıca aynı diyanet, kadın cinayetlerinde,grev hakkı elinden alınan çalışanlara yapılan zulümlerde, işçi ve memur maaş görüşmelerinde de konuşsaymış o zaman. akp'nin işine geldiğinde konuşup, akp'nin işine gelmediğinde susuyorsan tarafsızlıktan söz edemezsin zaten.
meselenin şekil yönünden sonra bir de içerik yönüne bakalım. ne diyor diyanet? "kürtaj cinayettir, dinen geçerli bir sebep yoksa çocuk aldırılamaz"
"dinen geçerli sebep" kavramı açıklanmamış, ben biraz araştırdım ortaya şöyle bir sonuç çıkıyor. annenin ya da süt emen çocuğun sağlığını tehdit etmesi durumunda kürtaj yapılabilir.
şimdi gelelim işin çelişki kısmına. "kürtaj cinayettir" demek cenini insan olarak kabul etmek demek. ama aynı mantık annenin sağlığı tehlikeye düşerse kürtaj serbest diyor. yani bir insan canından olmasın diye başka bir "insan" canından oluyor.
yaşam hakkı herkes için eşittir. bir kimsenin yaşam hakkı başka bir kimseye üstün tutulamaz. sen eğer kürtajı cinayet olarak görüp cenini insan olarak kabul ediyorsan, annenin sağlığı risk altında bile olsa kürtajı yasaklayacaksın o zaman. annenin yaşam hakkını çocuktan üstün tutma gibi bir hakkın yok çünkü.
ama yok, "e o daha cenin, diğeri insan" diyeceksen, o zaman "kürtaj cinayettir" diye atlamayacaksın olaya.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?