aczmendi

kerami pestenkerani
dinsel kaidelerden yola çıkarak bedensel acının, ruhanî arınmışlığı da beraberinde getireceği inancı dünyada oldukça yaygındır. ülkemizde de bu inancın en şöhretli savunucusudur aczmendi tarikatı. peki onları diğer radikal tarikatlardan ayırıp 90'lı yıllarda şöhrete kavuşturan anahtar davranışları nelerdi? isterseniz siz sevgili okuyucularım için anlatayim:

öncelikle ritüellerlerini bir karnaval havasında gerçekleştirirdi aczmendiler. gerek beş numara şişleri bir yanaklarından sokup diğer yanaklarından çıkarmaları, gerekse sırtlarında zincirler kırmalarıyla extreme ruhunu izleyicilere bolca aşıladılar. bu mazoşist eylemlerini iki yüz kişilik seçkin gruplar eşiliğinde yaparak görsel şovlara olan yatkınlıklarını kanıtlayan aczmendiler, ritüel esnasında emprovize bir şekilde hep bir ağızdan "hayya huyya hayda hurra haydi hoppa" nidalarını müthiş bir harmoniyle söyleyerek de izlemeye gelenleri ters köşeye yatırarak kulaklarını mest eder, müzik ziyafeti verirlerdi. ayrıca, salladıkları kafalarıyla bilvasıta türkiye'de heavy metal müziğin gelişmesine sağladıkları katkıyı bugün asım can gündüz bile yadsımıyor. gündüz demişken, tarikat liderleri olan müslüm gündüz'ün renkli hayatı ülkede büyük yankı uyandırmıştı. fadime şahin'le yatakta basılmaları insanın aklına edip akbayram'ın şarkısında geçen "boşuna çekilmedi bunca acılar" dizelerini getirdi. davet edildikleri siyaset meydan'ı programına salonda kadın olduğu gerekçesiyle yan stüdyodan bağlanmaları ile de fikirlerinden asla taviz vermeyen kararlı kişiler olduklarını gösterdiler. ali kırca'nın "niçin gelmediniz buraya?" sorularına cevaben verdikleri "şomdu aliğ baey, o karıynan biz dünimüzce..." şeklinde süregelen izahatlarınıyla da ne denli retorik üstadı olduklarını kanıtlamışlardır.
tüm bu bileşenler ülkede aczmendileri haklı bir üne kavuşturmuştur. şimdi daha soft kesimlerce başları ezildi galiba.
laissez faire laissez passer
bu tarikatın lideri müslüm gündüz'dür ve elazığlıdır. kendisi gibi elazığlı olan mehmet çelik müslüm'ü anlatmıştır, dinlemekte fayda var.
gayeleri kemalizm'i yıkıp yerine şeriatı getirmektir. değişik giyinirler, arada bir ortaya çıkarlar, elazığ'da seveni çoktur.
kendisi, anlatılana göre alkoliktir. risale-i nur cemaatini tanıdıktan sonra değişmiştir. sitesinde de bu belli olur.
basıldığı hanım da fadime şahin. telekız olduğu iddia edildi.
son olarak mehmet çelik'ten gelsin:http://www.youtube.com/watch?v=L0mh0AvtExA
not: aczmendiler'in şiş sokup sokadığını bilmiyorum. bildiğime göre bu tür işleri yapan tarikat rufailerdir.

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol