islami bir gerçektir. temas halinde şeytan, kulun hislerini ele geçirir ve şehveti artıran şeyler düşündürür. bu yüzden günahtır.
(bkz: zina)
(bkz: cima)
kadınla erkeğin el sıkışmasının günah olması
ilginç bir iddia.
müddeinin, ilgili kur'an ayetini işaret etmesini gerektirir bence.
müddeinin, ilgili kur'an ayetini işaret etmesini gerektirir bence.
konuyla ilgili ayet olmayıp [ybkz]swh[/ybkz] hadislerle açıklık getirilen durumdur.
ilgili link:http://www.mumsema.com/fetva-soru-ve-cevaplari/113617-bayanlarla-el-sikismak-caiz-midir.html
ilgili link:http://www.mumsema.com/fetva-soru-ve-cevaplari/113617-bayanlarla-el-sikismak-caiz-midir.html
"Bir erkeğin kendisine nikâhı düşebilen yabancı bir kadınla; bir kadının da baba, kardeş ve amcaları gibi mahremleri sayılan erkeklerin dışında diğer erkeklerle tokalaşması caiz görülmemektedir. Bu hususta Resul-i Ekrem Efendimizin (s.a.s.) nasıl hareket ettiği bizim için biricik ölçüdür. Efendimiz, kendisine biat için gelen Sahabî hanımlara şöyle buyurmuşlardır:
“Ben kadınlarla tokalaşmam. Benim yüz kadına söylediğim söz bir kadına söylediğim söz gibidir.” (Neseî, Biat 18; İbni Mâce, Cihad 43)
Hz. Âişe Validemiz (r.a.) ise Efendimizin (s.a.s.) bu hususiyetine dair şöyle demektedir:
“Allah Resulü’nün (s.a.s.) mübarek eli hiçbir yabancı kadının eline kesinlikle değmedi.” (Buharî, Ahkâm, 49; İbni Mâce, Cihad 43)
Hadislerdeki ölçü bu şekilde belirtilmektedir.
Bununla beraber, şayet kişi kendisini mecbur hissediyorsa, tokalaşmayı bir günah olarak bildiği halde bunu rahatlıkla yapabiliyorsa, mesuliyetini peşin olarak kabul etmiş ve haram işlemiş sayılır. Fakat “Bunda bir mahzur yoktur” diye düşünürse, haramı helâl olarak görmüş olacağından büyük bir tehlike sathına girmiş demektir."
alıntıdır.
“Ben kadınlarla tokalaşmam. Benim yüz kadına söylediğim söz bir kadına söylediğim söz gibidir.” (Neseî, Biat 18; İbni Mâce, Cihad 43)
Hz. Âişe Validemiz (r.a.) ise Efendimizin (s.a.s.) bu hususiyetine dair şöyle demektedir:
“Allah Resulü’nün (s.a.s.) mübarek eli hiçbir yabancı kadının eline kesinlikle değmedi.” (Buharî, Ahkâm, 49; İbni Mâce, Cihad 43)
Hadislerdeki ölçü bu şekilde belirtilmektedir.
Bununla beraber, şayet kişi kendisini mecbur hissediyorsa, tokalaşmayı bir günah olarak bildiği halde bunu rahatlıkla yapabiliyorsa, mesuliyetini peşin olarak kabul etmiş ve haram işlemiş sayılır. Fakat “Bunda bir mahzur yoktur” diye düşünürse, haramı helâl olarak görmüş olacağından büyük bir tehlike sathına girmiş demektir."
alıntıdır.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?