tapas

tahazaki
ispanyolların yediği mezeler bütününe verilen addır.

bizdeki gibi küçük tabaklarda ortaya konulur , türlü türlü mezeleri var yani çeşit bol, bizdeki herhangi bir yemeği düşünün ve onun çeyrek porsiyonunu küçük bir tabağa koyun, koyup müştetiye kakalayın tarzı bir şey bence, bizdeki mezeler le kıyaslayınca bana göre zayıf kalıyor. bi tabakta 6 tane yuvarlak misket köfte ne lan, tabağını 15 milyondan satıyorlar, neyse efendim gene atarlandım. herkes kendi tabağına alır ve ufak ufak dilimlenmiş ekmeklerle yer falan tarzı bi olay sevgili gurme dostlarım.

ben bunu çok uzun zaman önce ecnebi memleketin birinde yemiştim, yanlız ismi aklımda kalmamış. dünde bir arkadaş taksim tünel que tal diye bir tapas restoranına çağırınca hadi gidek dedik tapasımızı yeriz muhabbet olur.

gitmeden önce bir ön araştırma yaptıktan sonra ve flash backlerim devreye girince bu tapas denen yemeği hatırladım. fiyat lezzet ve karın doyurma analizini beynimde 30 saniye yaptıktan mekana gidilip yemek yememe kararını aldım.

taksim meydanın çıktıktan sonra istiklal caddesine yönelmek yerine saat 11 yöündeki kızılkayalara yönelip 2 adet tavuk döner 1 ıslak ve 1 ayran patlattım misler gibi verdim 10 milyonumu çıktım.

buluşma saatine kadar istiklalden tünele doğru hafifi hafif sigaramı tüttüre tüttüre yürüdüm, yok böyle bir zevk arkadaşlar, yarın gene yapacam, eşlik etmek isteyen varsa özelden mesaj atsın yanlız fikir benden çıktığı için sigaralar da gelecek arkadaştan ona göre mesaj atın, pazarlık yoktur.

mekana vardık, çıkardık üstümüzü menüyü elimize aldık aman allahım demedim çünkü fiyatlar tahmin ettiğim gibiydi. hadi o fiyatlara karının doysa amenna lakin bu tapas denilen şey tam bir atıştırmalık arkadaş. her tapas tapağı yaklaşık 15-16 lira. 6-7 çeşit tapas alsan yanında içecekler falan baya bi hesap çıkacak arkadaş.

kimse kusura bakmasın biz mc donalds da pazartesi ve perşembeyi 1 menü alana bi menü bedava diye iple çeken bir nesildik. en büyük lüksümüz kolayı patatesi bi boy büyük almaktı.

şahsım ise daha önceden dayanamayıp yemek yediğini söyleyip tüm ısrarlara rağmen yemeğe dahil olmamıştır. ben de hava atmak için masaya 2.5 litrelik diet cola açtırdım, gidene kadar onu içitim.

günün sonunda ben hariç 3 kişi masadan aç karnına kalkıp yaklaşık 150 tl hesap ödeyip gittik.

ama gün orda bitmemiş bu sefer aç kalan arkadaşlar meydandaki bambi de kişi başı 10 tl ye açlıklarını giderdiler.

velhasıl kelam tapas denen olay bir ispanyol kültürüymüş. tamamen doymak için değil akşam atıştırmalık bir olaymış. bu tapas denen mezelerin bir çoğunu annelerimizin önüne tarifini verdiğin zaman öyle bir yaparki, yedikten sonra flamengo bile yaparsın, boğa güreştirirsin.

aşçıyı kafalayıp çok da gizli olayan tapas tariflerini aldım, neden kartal sözlük 1. tapas günü yapmayalım...
forzaquila
(vurgula: fajita)'nın yanında iyi giden meksika mezesi.
istanbul'da veya türkiye'nin her yerinde bulunan meksika temalı restoranların kazık olacağını göz önüne alırsak kırk yılda bir dışarıda yenebilir. ya da antalya'da vesaire gittiğiniz otellerin a la carte restoranları bünyesinde bulunan, ki her otelde bir meksika restoranı mutlaka bulunur, restoranda doyasıya yiyebilirsiniz. o size bir sene yeter zaten.

ya da en iyisi atla uçağa in meksika'da, cancun'a tatile git, doyasıya ucuzundan götür.

neden bekliyorsun?

bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?