makedonya

dingoc
sovyet rusyanın dağılmasından sonra ortaya çıkan devletlerden. ama diğer balkan ülkelerine göre epey sonra olmuştur kurulması. küçük ve geri kalmış bir ülke olmasına rağmen turizm geliri yüksektir.
---------------alıntı---------------
Makedonya başkenti üsküp'e vardığımızda hava oldukça sıcak. Bir türlü kalacağımız otele araba ile nasıl ulaşacağımızı bulamıyoruz. Bu arada motorsikletiyle kilolu, 40'lı yaşlarda bir adam çıkageliyor.Balkan aksanıyla karışık oldukça iyi ingilizcesi var. Oteli sorduğumuz kişilerin bilmediğini söylediğimizde beni gösterip 'Böyle yerlerde soru sorarken onun gibi gençlere sormanız lazım,yaşlılar işe yaramaz.' diyor. Motoruyla bize yol gösteriyor ve otelimize geliyoruz. Meğer kendisi otelin bir çalışanı değil kalacağımız otelle birlikte üsküp'te 4 otelin sahibi olan patronmuş.Otelin bahçesinde oturup birer bira içerken hemen ötedeki televizyon ekranında bir Türk dizisinin oynadığını görüyoruz. Dahası Kireçburnu sahilini görmemizle bir anda heyecanlanıyoruz. Otelin genç ve Türkçe bilen çalışanı Igor'a 'işte biz burada yaşıyoruz.' diyoruz. Igor iyi derecede Türkçe biliyor, istanbul'da 5 yıl Tıp okumuş fakat bazı özel nedenlerden dolayı Makedonya'ya dönmüş. Odaya yerleşip kendimize geldikten sonra üsküp'ü gezmek için dışarı çıkıyoruz. üsküp şehir meydanında birçok görkemli heykel bulunmakta, hatta yeni heykellerin inşaası sürüyor. Meydanda ayrıca hoparlörden klasik müzik yayını var. Kültürel yoğunluğu yüksek bir meydan yaratma peşindeler,belli. Oldukça güzel bir uğraş.
Makedonya'da kadınlar oldukça özgür.Daha sonra diğer Balkan ülkelerinde de göreceğimiz üzere etrafta kıro/barzo/apaçi ve türevlerinin bulunmaması bunda büyük etken. Makedon kızları (ki ülkede Boşnak,Arnavut,Türk,Romen azınlıklar da mevcut) bariz güzel. Uzun boylu, düzgün fizikliler, iskandinavlar kadar olmasa da açık tenliler. Hah,ne diyorduk, şehirde büyük bir alışveriş merkezi var, adı Ramstore. Koç grubu tarafından yaptırılmış ve içinde birçok Türk markasının mağazaları mevcut.Para bozduruyoruz, Makedonya,Avrupa'nın en ucuz ülkesi imiş, gerçekten de doğru.
üsküp'te bir şehrin yeni ve eski kısımlarını eski bir köprü ayırıyor. Karşıya geçtiğinizde tipik bir Osmanlı şehriyle karşılaşıyorsunuz. Türk restoranlarının bulunduğu Old Town'da ayrıca akşamları canlı müzik yapılan barlar ve kahveler de var. üzerimdeki Beatles tişörtünü görüp 'Sen Beatles seviyorsun,gel' diyerek bizi müthiş bir Beatles barıyla buluşturan Arnavut bir genç,şehrin orijinal kısmının burası olduğunu söylüyor, bir de bize bir Türk restoranının yerini tarif ediyor.

Ertesi sabah üsküp'te kahvaltı yapıp ayrılıyoruz, otelin yakınındaki pasajda Makedonya forması arıyorum ama bir tane kötü replikadan ve FK Vardar formasından başka bir şey bulamıyorum, istikamet Atatürk'ün askeri lise eğitimini aldığı Bitola, yani Manastır.
---------------alıntı---------------
(bkz: forzaquila)

neden bekliyorsun?

bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?